Pages

Saturday 24 November 2012

New Thread Catcher

So I don't know how I sewed all this time without a thread catcher !!!
Je sais pas comment j'ai fait pour coudre sans une poubelle de fils !!!

I found this tutorial on the net and proceeded to make one out of some old plants and donated fabric.
J'ai trouvé ce tuto sur le net et j'ai utilisé de vieux pantalons et du tissu de ma pile de tissu donné.

The model is fairly simple.  I used some plastic strips, those used to keep boxes closed, to keet the thread catcher open.  The pincushion is filled with 1  1/2 cups of white rice.  I will make some more for the sewing machines at school.
Le modèle est assez simple.  J'ai utilisé des languettes de plastique, qui tiennent les boîtes fermées, pour garder la poubelle ouverte.  Le coussin d'épingles est rempli avec 1 tasse 1/2 de riz blanc.  Je vais en faire d'autres pour les machines à coudre à l'école.

 The pincushion with the tab
Le coussin d'épingles avec la languette


Putting the plastic strip in the casing
Insérons le plastique dans la coulisse

You have to bind the two edges of the plastic strip with tape before you sew closed the opening.
Il faut coller les deux bouts du plastique avec du ruban gommé avant de coudre l'ouverture pour la fermer.

The threader attached to the empty pincushion
La poubelle attachée au coussin d'épingles vide

The entire contraption !  Oops, I forgot to cut a thread - it is going straight in the thread catcher !!!
Et voilà !  Oups, j'ai oublié de couper un fil  -il s'en va droit dans la poubelle de fils !!!

 Very nice gizmo and useful !
Bébelle très bien et utile !

Peace 

Claudia


No comments:

Post a Comment