Pages

Saturday 30 May 2015

My Red Prom Dress !

Hello,
Bonjour, 

A few quick photos of the T-shirt Prom Dress I made for the Fashion Show a couple of years ago.  I finally got to wear it to a Red Dress Gala for Heart Disease in Women for the Heart and Stroke Foundation.  It was very impressive to see all those red dresses of all shapes and sizes.  They ended up giving a check of more than 95,000 $ to the cause.
Quelques photos rapides de la robe de bal en t-shirts que j'ai faite pour le défilé de mode il y quelques années.  Je l'ai finalement fièrement portée pour le Gala de la robe rouge, pour la Fondation des maladies du coeur et de l'AVC pour les femmes.  C'était vraiment impressionnant de voir les robes rouges de toutes les tailles et les styles.  À la fin, ils ont réussi à donner un chèque de plus de 95 000 $ à la Fondation.

So here is the dress on my dressform before it was finished:
Voici ma robe en construction sur mon mannequin:


And here it is on me.  I added some sequins haphazardly and made a sort of sweetheart neckline:
Et la voici terminée.  J'ai cousu des paillettes un peu n'importe où et j'ai modifié le décolleté:


I was very proud and got compliments on it !
J'étais très fière et j'ai eu plein de compliments !

As the school year comes to an end soon, I will be able to refashion and post more,
Comme la fin de l'année scolaire approche, j'aurai plus de temps pour coudre et publier.

Peace !

Claudia


No comments:

Post a Comment