Pages

Thursday 5 July 2012

Sheet dress

I just found a really neat dress in my cleaning that I had not yet posted about. It came to life in my hectic preparation for my fashion show.
Je viens juste de trouver une robe trippante lors de mon ménage et je ne l'avais pas encore affichée. Elle est apparue pendant la préparation folle de mon défilé de mode.

I made it from a pattern (Butterick I think) that I got on sale.  I don't remember the number but as soon as I find it, I'll post it.
Je l'ai faite à partir d'un patron (Butterick je pense) que j'ai acheté en solde.  Je ne me rappelle plus du numéro mais je l'afficherai lorsque je le retrouverai.

I made this dress as a mock-up for the real thing which I want to make from a more mature printed sheet.   This one was a donated kid's sheet.  I really like the colors but the patterns of the elephants might be inappropriate for a 40-something woman... What do you think ?
J'ai fait ce modèle en prévision d'une robe avec un motif fleuri, plus adulte.  Ce tissu était un drap d'enfant qui m'a été donné.  J'aime vraiment les couleurs mais les éléphants risquent de ne pas être appropriés pour un femme de 40-quelques années... Qu'en pensez-vous ?


You can see now my awkward poses and total ineptitude of taking pictures of myself...  ugh...
Vous pouvez voir mes poses inconfortables et ma complète ineptie à prendre des photos de moi-même... ugh...

Oops, too slow for the self timer...
Oups, trop lente pour le minuteur...

Don't you love taking picture in full sunlight...
N'adorez-vous pas prendre des photos en pleine lumière du soleil...

Trying to find a suitable background...
J'essaie de trouver un fond acceptable...


Yes, I wear crocs !
Eh oui, je porte des crocs !


So I am wondering:
Alors je me demande:

1- Is it too young ? Trop jeune ?
2- Is it too long ? Trop longue ?

Thanks for your input !  Merci de votre réponse !

Peace

EDIT:  The pattern I used is Butterick B5639.

Claudia

2 comments:

  1. The pattern is playfully perfect. Maybe shorten a bit and add lace? I'm super into lace personally. Do you have a pattern or tutorial for making this dress?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Heather,

      I did use a pattern: Butterick B5639. Thanks for stoping by ! I'll be posting something soon !

      Claudia

      Delete